понедељак, 09. мај 2016.

Headbang Vlog

Ako ste u metal vodama i pratite dešavanja na domaćoj sceni, a i oko nje, onda ste sigurno pogledali barem jednu epizodu prvog srpskog metal vloga pod nazivom "Headbang". Dosta internet medija koji pokrivaju "alternativni muzički i kulturni svet" je pisalo kako o vlogu, tako i o epizodama koje su objavljivali na svom kanalu. I to ne samo u Srbiji, već i u regionu, što je itekako bitno.

Požarevljani Bagzi i Žaki, koji vode "Headbang" su uspeli da urade nešto novo, nešto sveže na ovim prostorima. Možda se neko neće složiti, ali bilo je potrebno da se neko počne baviti ovakvim vidom predstavljanja bendova. Ljudi danas mnogo manje čitaju tekstove, a ako ih čitaju - onda dobar deo njih napisano pročita bez razumevanja, pa se u sekciji sa komentarima mogu videti svakakve nebuloze. Da, lakše je sesti, pojačati zvuk i odgledati "pokretne slike". Tako da je ovaj dvojac od samog starta imao prednost iliti "nitro" (N4F fanovi će razumeti).

Ne moraju vam se svideti bendove koje su odabrali za predstavljanje. Meni se nikako nije svidelo što su u prve dve epizode pričali o "Slayer-u" i "Megadeth-u", iz prostog razloga što o velikim bendovima pišu i mediji kao što je bravo "Bravo", na primer. Ali, bitno je da su većim delom fokusirali na domaće (i regionalne) bendove, stavili akcenat na njih, valjano ih predstavili. Uostalom, u petnaestak minuta po epizodi su odradili najviše što su mogli.

Neko će ih shvatiti kao neozbiljne, s obzirom da se u svakoj epizodi blentave, zezaju i celom poslu prilaze nonšalantno. Sa druge strane - šta bi trebalo da rade? Da se predstave kao uobraženi metal elitisti kojih ima na svakom koraku? Jok, mori - i treba da se zezaju, što je više moguće. Ako hobi nije zabavan, ako u njemu nema uživanja, onda čemu sve? Stavimo na stranu onaj službeni deo, kada se direktno obraćaju gledaocima, te pričaju o istorijatu nekog benda i fokusirajmo se na sve ostalo. Imate dva lika, dva ortaka, koja u toku popodneva piju kaficu, pivce ili rakijicu. Slušaju nove stvari koje su poskidali sa neta, gledaju spotove na tjubu, komentarišu sve to, diskutuju. Da, konverzacija dve osobe: ne čet preko "FB-a" ili "Vibera", već konverzacija licem u lice. To i jeste poenta bloga, da voditelje istog gledaoci dožive kao svoje ortake, sa kojima mogu da popričaju o bilo čemu što im padne na pamet. Zato mi se i svidelo što su od osme epizode krenuli sa obrađivanjem drugačijih tema, te bi bilo dobro da se na to fokusiraju. Daleko od toga da upoznavanje auditorijuma sa novim i ne tako novim bendovima nije zanimljivo, ali priče o najgorim omotima su bile pun pogodak. To je i neka vrsta prekretnice za vlog, način da održe pažnju ljudi koji ih prate i da istovremeno privuku novu publiku.

Druga stvar koja mi se svidela u poslednjem klipu koji su objavili je to što su strele odapeli u prave mete: dotakli su se onog čuvenog stava koji imaju neki fanovi - "scena je mrtva", ali i ponašanja izdavača i samih bendova. Ne treba imati posebno veliku petlju za to, ali treba pričati o tome - u tome je srž svega. Treba aludirati na ljude da se pomere iz udobnosti svojih fotelja, da se malo više posvete onome što navodno vole i da sami daju kakav-takav doprinos. Udaranje "lajkova" i puko deljenje linkova nisu preterano velika pomoć u smislu da se nešto promeni na bolje. Taj oštriji stav pokazuje jednu crtu "odrastanja" vloga i to je još jedan plus u nizu: svaka medijska forma mora da se razvija, da se razgranjava u više pravaca. Jedna od tih grana je i novi sajt koji je trenutno u fazi izrade (pod dirigentskom palicom Dejvida iz fanzina "Princip"). Biće tu intervjua, recenzija i svega onoga što izlazi iz okvira matičnog im vloga.

Ako želite da se o vašem bendu kaže po koja reč, javite im se putem poruke na "Fejsu" ili putem mejla.